کنکاش در تاریخ

کنکاش در تاریخ

بیان نظرات جدید درباره تاریخ آذربایجان ، ایران و جهان
کنکاش در تاریخ

کنکاش در تاریخ

بیان نظرات جدید درباره تاریخ آذربایجان ، ایران و جهان

دشمنان سعادت بشری(3)



«باید خاطر نشان کرد که در همه موارد شکنجه های شدید یهودیها، که به کشته شدن آنان می انجامید، طبقه ممتاز حاکم، شامل امپراطور، پاپ، پادشاه، اشراف طبقه بالا، روحانیون طراز اول و همچنین بورژوازی ثروتمند شهرهای خود مختار همواره در کنار و طرفداریهودیان بودند و دشمنان یهودیها غالبا متعلق طبقات مستضعف و استثمار شده و افرادی که در زندگی و علایق روزمره با آنان سر و کار داشتند مثل راهبان بی بضاعت صومعه بودند. این حقیقت دارد که در بیشتر موارد(البته من فکر نمی کنم در همه موارد این طور باشد) طبقه ممتاز به خاطر ملاحظات انسانی صرف و همدردی با یهودیهایی نظیر این شکنجه شدگان، از یهودیان دفاع نمی کردند، بلکه این حمایت به دلیل نوع استدلال کلی این طبقه در توجیه منافعشان بود و به خاطر آنکه این یهودیها برای آنها مفید و سودآور بودند و همچنین به منظور دفاع از نظم و قانون، تنفر از طبقات پایین و ترس از اینکه مبادا شورشهای ضد یهودی تبدیل به طغیان عمومی و مردمی بشود. اما آنچه مسلم است، حمایتی است که این طبقه از یهودیان به عمل آوردند. زیرا قتل عامهای یهودیت کلاسیک، بخشی از شورش روستایی یا حرکت های مردمی محسوب می شد، مخصوصا در زمانی که به دلایلی حکومت دچار ضعف بود.»(تاریخ یهود،آیین یهود سابقه سه هزار ساله-اسرائیل شاهاک-صفحه 129)


شاهاک در کتاب خود سعی دارد با ماله کشی به یهودیات و پیرامون آن به خوانندگانی که پوریم را نمی شناسند این مطلب را القا نماید که یهودیان در طول تاریخ دچار ظلم و شکنجه فراوانی شده اند و نمی گوید که یهودیان از پیدایش وجودشان در تاریخ که به زمان فرعون می رسد، چرا همواره مورد خشم قرار می گرفتند و همیشه طبقه به قول ایشان مستضعف در فکر انتقام گیری از ایشان را در سر داشتند؟!. اینکه افسار قدرت تمامی کشور های جهان به دست یهود است و حتی آنها را در راس واتیکان می بینیم بر جستجو گران حقیقت پوشیده نیست و آنها در قالبی موسوم به فراماسونری، همان کارهایی را اجرا می نمایند که در کنیسه ها تصمیم گیری می شود.



هرم قدرت در فراماسونری 



آیا یهودیانی که چنین مدیریتی را در جهان پیاده می کنند، می توانند لکه ننگی چون نجس بودن را از روی خود پاک کنند؟!. شاهاک برای اثبات گفته های خود چیز مستندی ارائه نمی دهد، چون این  پوریم یهود است که  مسیر حرکت بشری به سوی تعالی را منحرف نمود و اکنون چون می بینند که رشته های چندین ساله شان در حال پنبه شدن است به فکر راه چاره هستند و بر اساس سنت قدیمی خود می خواهند پیشدستی کنند. اما ظاهرا شرایط به گونه ای دیگر درحال رقم خوردن است.


وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ(105)انبیا

و در حقیقت در زبور پس از تورات نوشتیم که زمین را بندگان شایسته ما به ارث خواهند برد


نظرات 4 + ارسال نظر
سعید شنبه 19 بهمن 1392 ساعت 20:27

سلام
آیدین گرامی، همینطور است که می فرمایید. ان شاء الله.
الله امانیندا.

سعید شنبه 19 بهمن 1392 ساعت 02:05

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِیمِ

با سلام خدمت آیدین و آراز عزیز.

{وَلَقَدْ آتَیْنَا مُوسَىٰ وَهَارُ‌ونَ الْفُرْ‌قَانَ وَضِیَاءً وَذِکْرً‌ا لِّلْمُتَّقِینَ(سورة الأنبیاء،٤٨)}
"و به تحقیق ما دادیم موسی و هارون را،فرقان ،و روشنایی وذکر است برای متقین"
و نیز بر طبق قرآن قویم به موسی تورات داده شده است.

{ وَهَـٰذَا ذِکْرٌ‌ مُّبَارَ‌کٌ أَنزَلْنَاهُ ۚ أَفَأَنتُمْ لَهُ مُنکِرُ‌ونَ(سورة الأنبیاء،٥٠)}
"و این ذکرمبارک است،نازل کردیم آنرا،آیا پس شما برایش انکار کننده اید؟"
و نیز مورد نظرضمیر منفصل هذا ،به"قرآن قویم"برمیگردد.
بدین جهت "ما انزل الله" به جهت ذکر است:
{ وَمَا عَلَّمْنَاهُ الشِّعْرَ‌ وَمَا یَنبَغِی لَهُ ۚ إِنْ هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ‌ وَقُرْ‌آنٌ مُّبِینٌ(سورة یس،٦٩)}
"و نیاموختیم او را شعر و شایسته نیست برایش، نیست آن جز ذکر و قران مبین"
و در مورد زبور ،زبور به شکل مفرد و نه بشکل زبر، داده شده ای از الله به داود میباشد:
(النساء: ١٦٣) و (الإسراء: ٥٥)
پس با توجه به آیات فراوان مربوطه و با التفات به تذکر آراز عزیز:
{ وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ‌ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ‌ أَنَّ الْأَرْ‌ضَ یَرِ‌ثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ ﴿الأنبیاء: ١٠٥﴾}
"و بتحقیق مقدر (دستور،واجب،لازم)کردیم ما در زبور از بعد ذکر،همانا زمین ،ارث بَرد آنرا پرستندگان صالح من "
ممنون از نکته سنجی آراز عزیز و ممنون بابت سعه صدر آیدین گرامی برای این فضولی.
گره ک گلیر بیر داها دا "قران"ایله تانیش اولاق و تانیش اِیده ک و یالان لاری هر قونودا اولاراق اِلیمیزه آچیخلی یاق و یوزه یوز یوکون اَن آغیر بؤلؤمؤ سیزین تک ایگید لرین قؤینوندادیر. ساغ و عیززتلی یاشا آیدین خان.
الله امانیندا.

ممنون سعید جان. قبلا نیز در یادداشتی به یکی از بازدید کنندگان به نام علی گفته بودم که طالب حقیقت هستم و بسیار خوشحال می شوم که مسائل پوشیده مانده برای بنده را متذکر شوند. بسیار زیبا بود که دوستان وبلاگی باز کنند و چنین مسائلی را در آنجا مطرح نمایند. چون یادداشت های موجود در کامنت ها قابلیت رد یابی توسط موتورهای جستوجوگر اینترنت را ندارند و اگر هم داشته باشند بسیار ضعیف است ولی مطالب با لینک های مربوطه می تواند برای همگان مفید باشد. یقین بدانید که گرداندن وبلاگ و درج کردن چند یادداشت کوتاه در هر ماه کاری نیست که موجب مرگ آدمی شود و یا توان او را بگیرد. امیدوارم بعد از چندمین بار که این مطلب را می گویم، دوستان همت کنند و شاهد نتایج بهتری از این گفتگو ها باشیم.

آراز جمعه 18 بهمن 1392 ساعت 16:41

جناب آیدین ! قرآن، و کتاب اسلام و شمشیر را خوانده ام. به نظرم، شما باید نگاه از بالایتان را کناری گذاشته و یادتان بیاید که آقای پورپیرار در همان کتاب، به ترجمه هایی از این دست تاخته است.
علم غیبتان هم اشتباه کرده است، جنجال آفرین نیستم و مطالبتان را هم خوانده و آنها را قبول دارم. مقالاتتان هم جالب و آموزنده است.
هدفم هم تنها تذکر دادن استفاده از ترجمه ناصحیح در مقاله تان بود، همین.

جناب آراز، شما هم می دانید که از کجا می گویم. قبلا هم گفته ام که مترجم قرآن نیستم و ترجمه هایی را می آورم که در تمامی قرآن های در دست مردم آمده اند. آنها را قبول ندارم ولی نمی توانم معانی را بیاورم که با رفرنس های داده شده مطابقت ندارد. قبلا در ترجمه آیه 7 سوره آل عمران نیز عزیزی چنین چیزی را عنوان کرده بود. ولی باید انتقاد خود را متوجه ترجمه کنندگان این نوشته ها بکنید.بنده آنها را نقل قول کرده ام. چون بیشتر افراد حوصله ندارند که آن کتاب را باز نمایند و از آن استفاده کنند. باید منتظر ترجمه های قویتری از نمونه های قبل بود.

آراز چهارشنبه 16 بهمن 1392 ساعت 00:56

سلام،
1) از کجا فهمیده اید که که زبور کتاب است و نوشتنی؟ آیا «کتبنا»، با توجه همه معانب ریشه «کتب» در قرآن، برای اثبات آن کافی است؟
2) «الذکر» چگونه تورات تلقی شده است؟

جناب آراز قبلا در این باره به فراوانی بحث شده است. اگر طالب حقیقت هستید به قرآن رجوع کنید و نوشته های اسلام و شمشیر را مطالعه نمایید. بحث این پست بررسی لغات کتبنا و الذکر نیست. گرچه برای بحث نیامده اید هدف اصلی تان جنجال آفرینی است. به هر حال ممنون که مطالب را دنبال می کنید گر چه نیت دیگری دارید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد